طرح بازگشت متخصصین افغان

تمرکز طرح، بازگشت متخصصین افغان بر بازگشت تحصیلکردگان و متخصصین تبعه افغانستان است که در سراسر جمهوری اسلامی ایران ساکن هستند و تمایل دارند تخصصشان را بطور کوتاه یا بلند مدت وقف روند بازسازی سرزمین مادری خود کنند.

داوطلبین این طرح معمولا تمایل دارند به همراه خانواده خویش به موطن اصلی خود بازگردند که این موضوع دلالت بر پایداری بازگشت آنها دارد واین در مقایسه با بازگشت های موقتی، تضمینی است بر دوام کمک رسانی ایشان به روند بازسازی. در راستای بهبود پایداری بازگشت های صورت گرفته، تسهیلاتی برای آن دسته از افراد که با خانواده خود باز می گردند در نظر گرفته شده که از جمله آن هزینه بازگشت داوطلب و افراد درجه یک خانواده در این طرح است.
سازمان بین المللی مهاجرت در نظر دارد تعدادی از اتباع افغانی تحصیل کرده و متخصص را بر اساس نیاز کارفرمایان موجود در بخش خصوصی و دولتی کشور افغانستان همانند سال های گذشته مورد گزینش قرار دهد و از طریق تخصیص دادن تسهیلاتی بازگشت پایدار آنها را به کشور افغانستان تسهیل نماید تا از این طریق فرصتی را برای آنها فراهم نماید تا بتوانند از دانش و مهارت خویش در راستای آبادانی موطن خود استفاده نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.