افغانستان مهمترین موضوع نشست سران ناتو در بروکسل

ماریون اوبری یک مقام نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان، گفت که این کشور یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث در نشست وزیران امور خارجه ناتو در بروکسل پایتخت بلژیک است.

وی افزود: وزیران امور خارجه ناتو قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه درباره مسائل گوناگون از جمله ادامه حمایت از افغانستان و اوکراین، برقراری ثبات فراتر از مرزهای این پیمان نظامی و نیز تحکیم مشارکت میان ناتو و اتحادیه اروپا بحث کنند.

اوبری اظهار داشت که ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان و اسماعیل اراماز نماینده ویژه غیرنظامی ناتو در این کشور شرکت می‌کنند.

انتظار می‌رود «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان، نمایندگان سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور یابند.

مقام نمایندگی غیرنظامی ناتو در افغانستان به رادیو آزادی گفته است که این دیدار زمینه تجدید تعهدات متحدان و شرکای ناتو با حکومت وحدت ملی در نشست ماه جولای در «ورشو» در لهستان درباره افغانستان را فراهم می‌کند.

سران ناتو در هشتم و نهم ماه جولای سال جاری میلادی در شهر ورشو پایتخت لهستان دربراه ادامه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا پایان سال 2020 میلادی تعهد کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.