اظهارات وزیردفاع آمریکا در نشست وزرای دفاعی کشورهای جنوب آسیا

رسانه های خبری جهان، اشتون کارتر وزیر دفاع ایالات متحده در نشست روز جمعه با وزرای دفاع 10 کشور جنوب شرق آسیا در هاوایی، کشورهای این منطقه را به افزایش همکاری های امنیتی فراخواند.

کارتر روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که آمریکا قصد دارد توان نظامی خود را در منطقه جنوب شرق آسیا تقویت نماید.
 اشتون کارتر در این نشست با اشاره به نظامی سازی دریای چین جنوبی توسط چینی ها و تهدیدات گروه تروریستی داعش در فیلیپین، سنگاپور و مالزی از کشورهای این منطقه درخواست نمود تا در تامین امنیت دریایی و مقابله با افراطی گری با یکدیگر همکاری نمایند.
اشتون کارتر در ادامه خاطر نشان ساخت، وجود یک شبکه امنیتی اصولی و فراگیر، به همه ما کمک خواهد کرد تا امنیت منطقه را افزایش دهیم. وی همچنین فهرستی از فن آوری های بسیار جدیدی که در این منطقه از آسیا به کار گرفته خواهد شد را ارائه نمود و متعهد شد تا سال 2020، شصت درصد از امکانات نظامی آمریکا به این منطقه منتقل شود. وی همچنین با دفاع از پیمان تجاری ترنس¬پاسیفیک، آن را یکی از مهمترین طرح های غیر نظامی نامید. کارتر همچنین با بیان اینکه آمریکا قصد دارد در آینده حضور نظامی خود را در منطقه تقویت نماید تاکید کرد، ایالات متحده همچنان به عنوان توانمندترین قدرت نظامی و شریک امنیتی کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا در این منطقه باقی خواهد ماند. کارتر همچنین اظهار داشت، من چند شگفتانه دیگر نیز دارم که به دلایلی از بیان جزئیات آن ها معذورم اما آنچه دوستان ما و دشمنان احتمالی ما باید بدانند این است که این قابلیت های جدید به ما کمک خواهد کرد تا تعهد چند ده ساله خود را برای تقویت زیربنای امنیتی منطقه آسیا-پاسفیک اجرایی نماییم.
در این نشست همچنین رودیگو دوترته رییس جمهور فیلیپین با بیان اینکه این کشور قصد دارد استقلال بیشتری در سیاست خارجی خود داشته باشد اذعان داشت که فیلیپین در آینده همه تمرینات نظامی مشترک خود با آمریکا را متوقف خواهد کرد. دوترته اعلام نموده است که قصد دارد همه فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر در فیلیپین را از بین ببرد و از همین رو روز پنجشنبه طی اظهار نظری خود را با آدولف هیتلر مقایسه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.