متن پیام رییس جمهور بمناسبت روز جهانی پناهنده

ګرانو وطنوالو، وطن کې دننه او دباندې!

بیستم جون روز جهانی پناهنده، روزی است که افکار ودعاهای ما بخصوص با پناهند‌گان افغان در خارج از کشور، عودت کنندگان، بیجاشدگان و پناهند‌گان سایر کشورهای‌ی که مردم افغانستان آنان را در این مقطع خاص از زمان پناه داده‌اند، می‌باشد.

در این روز جهانی پناهنده، همه ما می‌دانیم که کلید بازگشت هموطنان عزیز ما و کمک برای آغاز زندگی دوباره شان در داخل افغانستان، همانا تامین صلح، ثبات و توسعه کشور ما است.

پنج میلیون پناهنده افغان از سال 2002 در بزرگترین برنامه بازگشت داوطلبانه، با کمک دولت و اداره پناهندگان سازمان ملل متحد عودت نمودند.

افغانستان تا زمانی نا تکمیل است ‌که میلیون‌ها برادر و خواهر افغان ما، دور از میهن عزیز شان زندگی نمایند. امیدوارم آنهایی که تا هنوز به دور از سرزمین شان بسر می‌برند، بزودی شاهد زندگی بهتر بعنوان شهروند در داخل کشور خود باشند.

از تمام کشورهایی که با کمک‌های سخاوتمندانه شان از برادران و خواهران افغان پذیرایی نمودند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

ما بعنوان یک ملت، پناهنده بودن را بهتر درک می‌کنیم و به سهم خود، کسانی را که از اثر جنگ و آزار و اذیت از کشورشان فرار کرده‌اند، مطابق با اصول اسلامی استقبال و مهمان‌نوازی می‌کنیم.

دولت ما بیش از هر وقت مصمم به ایجاد ثبات و شرایط صلح آمیز در افغانستان است، تا اینکه دیگر شاهد فرار مردم نجیب ما نباشیم و کسانیکه خانه بدوش اند و در غربت به سر می‌برند، بتوانند در شرایط مصون و با عزت به خانه‌های شان بازگشت نمایند.

تل دې وی افغانستان

یشه سون افغانستان

پاینده باد افغانستان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.