اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درباره صلح در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان؛ این کشور را مسئول برگزاری مذاکرات صلح افغانستان ندانست.

به گزارش پایگاه خبری داون، نفیس زکریا Nafees Zakaria، روز سه شنبه اعلام کرد، پاکستان گام های بسیار مثبتی را در رابطه با مذاکرات صلح افغانستان برداشته است، اما مسئول برگزاری آن نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه اسلام آباد تروریسم را در تمام اشکال آن محکوم می کند، افزود: بازگرداندن گروه طالبان به پای میز مذاکره وظیفه دولت پاکستان نیست و هیچکس چنین انتظاری از این کشور ندارد.
نفیس زکریا، با بیان اینکه پاکستان هیچ تفاوتی بین گروههای تروریستی قائل نیست، گفت: برقراری صلح در افغانستان در راستای منافع اسلام آباد است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد؛ این کشور یکی از کشورهای قربانی تروریسم است که هزاران نفر از مردم و نیروهایش در جریان جنگ با تروریسم کشته شده اند.
این در حالیست که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان روز دوشنبه در نشست پارلمان گفت: در صورتیکه پاکستان به تعهدات خود مبنی بر مبارزه با تروریسم پایبند نباشد، کابل با مراجعه به شورای امنیت سازمان ملل به اقدامات جدی دیپلماتیک متوسل شده و برای پیگرد قانونی مجرمان و جنایتکاران خارج از افغانستان اقدام می کند.
نشست گروه چهارجانبه (پاکستان، افغانستان، چین و امریکا) در فوریه گذشته برای آغاز دوباره گفت‌وگوهای صلح میان کابل و طالبان، موافقت کرد که مذاکرات مستقیم میان دو طرف در اوایل مارس برگزار شود اما طالبان شرکت در این مذاکرات را رد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.