هر روز به بهانه صلح ما را فریب می دهند

در مراسم ۲۹ حمل سالروز پیروزی مجاهدان ولایت هرات، مقام‌های محلی جنگ فعلی کشور را نامشروع دانسته و گفتند هیچ یک از عالمان دینی این جنگ را شرعی نمی‌دانند.

محمد آصف رحیمی والی هرات در جریان سخنرانی‌اش در این محفل گفت: " پس از ۲۵ سال، جنگ تا کنون پایان نیافته و همچنان کشورمان درگیر جنگ است".
او می‌گوید: جنگی که طالبان با دولت انجام می‌دهد مشروع نیست و هیچ یک از عالمان دین این جنگ را شرعی نمی‌دانند.
آقای رحیمی گفت: جنگ مجاهدان با جنگ طالبان یا دیگر گروه‌ها تفاوت‌های زیادی دارد و در کنار مجاهدان مردم هم به مقابل نظام وقت ایستادگی کرده بودند.
او گفت: " پس از پیروزی مجاهدین که نزدیک به ۲۵ سال از آن می‌گذرد هنوز هم جنگ در افغانستان به بهانه‌های مختلف جریان دارد".
آقای رحیمی اظهارداشت که اکنون کشور نیاز به یک بسیج ملی و سرتاسری دارد تا در برابر "دشمنان" افغانستان پیروز گردد.
والی هرات گفت: بسیج مردم و چگونگی مقابله با مخالفان مسلح دولت و گروه‌های تروریستی، نیاز به راهکارهای جدی دارد.
او از شورای علمای زون غرب، شورای ولایتی هرات، نهادهای اجتماعی - فرهنگی، نهادهای مدنی، و تنظیم‌های جهادی تقاضا کرده تا یک طرح بخاطر جلوگیری از هر نوع تحرکات مخالفان مسلح دولت ارایه کنند.
او گفت: " هر روز به بهانه‌های مختلف و بنام رسیدن به صلح پایدار ما را فریب داده و خودشان نقشه جنگ را می‌کشند و کارهای شان تنها وقت تلف کردن است".
گفتنی است در مراسم امروز ۲۹ حمل که برابر است با پیروزی مجاهدین ولایت هرات در سال ۱۳۷۱ شمار زیادی از مقام‌های دولتی، مردم هرات، سران جهادی نمایندگان پارلمان و فرهنگیان هرات شرکت کرده بودند.
در سال (۱۳۷۱ ه ش) هرات نخستین ولایتی بود که به دست مجاهدین افتاد و یک هفته بعد تمامی کشور به دست اعضای این گروه سقوط کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.