گروگان گیری تکفیری های ابوسیاف

به گزارش رسانه های خبری جنوب شرق آسیا، گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعال است با انتشار تصویری از چهار مالزیایی، به گروگان گرفتن این افراد را تایید کرد.

تروریست های ابوسیاف که در بیعت تکفیری های داعش می باشند تاکنون مبادرت به گروگان گیری های بسیاری نموده و حتی در موارد متعددی اقدام به سربریدن افراد گرفتار شده به شیوه تروریست های داعش نموده اند و این بار با انتشار تصویر چهار گروگان مالزیایی در شبکه اجتماعی فیسبوک، ربودن این افراد از جانب خود را تایید نمودند.
خالد ابوبکر (Khalid Abu Bakar) رئیس پلیس کشور مالزی روز جمعه 15 آوریل 2016 (27 فروردین 1395) پس از انتشار این تصویر خاطر نشان ساخت که چهار مالزیایی به گروگان گرفته شده هنوز زنده می باشند اما تاکنون درخواستی از سوی ابوسیاف در قبال آزادی آن ها مطرح نشده است. این چهار مالزیایی در تصویری که گروه ابوسیاف در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده است، کنار یکدیگر قرار داشته و یکی از آن ها تکه ای کاغذ در دست دارد که بر روی آن نوشته شده است ویکتور تروی (Victor Troy) 8 آوریل 2016.
وانگ تک کانگ (Wong Teck Pang)31 ساله، وانگ هونگ سینگ (Wong Hung Song) 34 ساله، وانگ تک چی (Wong Teck Chi) 29 ساله و جانی لائو جونگ هیئن (Johnny Lau Jung Hien) 21 ساله همه از ایالت ساراواک (Sarawwak) مالزی هستند که در کشتی یدک کش هنگام بازگشت از فیلیپین پس از تحویل محموله چوب، به گروگان گرفته شدند. براساس گزارش رسانه های محلی مالزی، تروریست های آدم ربا روز سه شنبه نیز با اعضای خانواده گروگان ها تماس گرفته و خواسته هایی را برای آزادی آن ها مطرح کرده اند. مقامات ساراواک اعلام نمودند هنوز روشن نیست کدام یک اعضای گروه ابوسیاف این چهار مالزیایی را ربوده اند، اما اعتقاد بر این است آن ها توسط ساواجان ربوده شده اند.
وزارت امور خارجه مالزی نیز از دولت فیلیپین خواسته برای آزادسازی چهار مالزیایی ربوده شده در جنوب این کشور همکاری نماید. وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر این کشور مطمئن است دولت فیلیپین در حال انجام تمام تلاش های لازم برای آزادی چهار مالزیایی می باشد. درخواست مشابهی نیز هفته گذشته از سوی سفارت مالزی در مانیل به وزارت امور خارجه فیلیپین ارسال شد.
- گروه تروریستی ابوسیاف که سال 1990 با کمک ابوسیاف مغز متفکر اسامه بن لادن رهبر القاعده بنا نهاد شد وی با گروگان گرفتن توریست های خارجی در جنوب فیلیپین اقدام به باجگیری می نماید. این گروه اوایل فروردین ماه جاری نیز 10 خدمه دو یدک کش اندونزیایی را در مسیر فیلیپین ربود و در قبال آزادی آن ها تقاضای بیش از یک میلیون دلار باج نمود. چهار خدمه یک کشتی مالزیایی که بین 21 تا 34 سال داشتند نیز 13 فروردین در مسیر بازگشت از فیلیپین در آب های سمپورنا ایالت صباح (Sabah) توسط 8 مرد مسلح ربوده شدند.
- آدم ربایی در آب های مشترک فیلیپین با اندونزی و مالزی موضوعی است که همواره دولت ها و مقامات نظامی و امنیتی دو کشور را به چالش کشیده است.
- این گروه در 26 آبان ماه سال گذشته برنارد دِن گروگان 39 ساله مالزیایی خود را به تقلید از گروه تکفیری داعش گردن زد و سر وی یک روز بعد پیدا شد. از سوی دیگر ابوسیاف یک کشیش سابق ایتالیایی را هفته گذشته پس از شش ماه اسارت در جزیره سولو (Sulu) در جنوب فیلیپین در قبال دریافت 630 هزار دلار خون بها آزاد کرد.
- در چند درگیری بین نظامیان فیلیپین و گروه تروریستی ابوسیاف در جنوب این کشور طی هفته جاری، 18 نظامی و 13 عضو گروه ابوسیاف کشته شدند. گروه تکفیری داعش روز چهارشنبه در بیانیه ای مسئولیت درگیری با نظامیان فیلیپین در باسیلان (Basilan) که منجر به مرگ 18 سرباز و جراحت بیش از 50 تن دیگر شد را پذیرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.