کاهش حضور داعش در افغانستان

به گزارش رسانه های خبری جهان، ژنرال آمریکایی، چارلز کلیولند (General Charles Cleveland) سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان اظهار داشت .

بعد از افزایش حملات هوایی آمریکایی ها علیه تروریست های داعش، حضور این گروه در افغانستان محدود شده است. وی در عین حال هشدار داد که این گروه هنوز هم توانایی شعله ور ساختن آتش جنگ را دارد.
این مقام آمریکایی اظهار داشت نیروهای این کشور در سه ماه نخست سال جاری حدود 100 حمله ضد تروریستی در افغانستان انجام داده اند که از این میان 70 الی 80 حمله آن علیه گروه داعش صورت گرفته است. وی در مصاحبه با خبرنگاران در کابل افزود ما معتقد هستیم که توانایی داعش تقلیل یافته است و حتی حضور این گروه در ولایت ننگرهار نیز کاهش یافته است.
نیروهای ایالات متحده آمریکا مدعی هستند که تکفیری های داعش حدود هزار تا سه هزار تروریست در افغانستان دارند ولی کلیولند ابراز داشت که شمار تروریست های این گروه احتمالاً کمتر از این رقم باشد.
این ژنرال آمریکایی اذعان نمود گروه داعش در افغانستان متشکل از نیروهای ناراضی طالبان افغان، پاکستانی ها و همچنین اسلام گرایان ازبک و بومیان افغانستان می باشد.
کلیولند هشدار داد که با وجود این موفقیت در مبارزه علیه داعش، خطر تجدید قوای دوباره این گروه وجود دارد و آن‌ها با توجه به عملکرد خود در گذشته، توانایی ایجاد مخاصمات مجدد را دارا می باشند. بنابراین ما بر فشارهای خود بر آن‌ها ادامه خواهیم داد.
همچنین برآورد شده است که بین هزار تا سه هزار تروریست القاعده در افغانستان حضور دارند که رقیب داعش می باشند.
- دفتر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه مقرراتی را وضع کرد که براساس آن نیروهای این کشور می‌توانند تروریست های داعش را در افغانستان هدف قرار دهند. پیش از این دستور، نیروهای آمریکایی صرفاً تحت شرایط خاص مانند محافظت از نیروهای امنیتی افغان دست به چنین عملیاتی می‌زدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.