اردوغان: اگر غرب به اپوزیسیون سوریه کمک کرده بود، اکنون شرایط فرق داشت

رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه طی سخنانی با تکرار ادعاهایش درباره بحران سوریه گفت که «اگر کشورهای غربی از اپوزیسیون سوریه حمایت کرده بودند، همه چیز اکنون فرق داشت».

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهارنظرها درباره بحران سوریه، از آنچه «عدم حمایت کشورهای غربی به اپوزیسیون سوریه» خواند، انتقاد کرد.

به گزارش «دیلی صباح» رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه طی سخنانی به موضوعات منطقه و به ویژه بحران سوریه ،‌ ادعاهایی درباره این بحران مطرح کرد.

در حالی که رسانه‌های مختلف بین‌المللی از «حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم ترکیه به داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه» تاکید کرده‌اند، رجب طیب اردوغان امروز گفت که ترکیه همیشه در کنار مردم سوریه بوده و همچنان آماده دادن بهای سنگین برای باقی بودن در کنار مردم سوریه است».

رئیس‌جمهور ترکیه که مواضع سیاست خارجی آن با انتقاد مقامات منطقه از قبیل سوریه، عراق و مصر مواجه شده، درباره تحولات منطقه مدعی شده که «ترکیه چشمان خود را به روی رنج مردم سراسر منطقه نخواهد بست. ما آرامش خود را حفظ خواهیم کرد اما گوش خود را در برابر صدای برادران و خواهران تحت سرکوبمان در منطقه نخواهیم بست».

او با انتقاد از «بی تفاوتی» غرب به بحران سوریه گفت: «اگر کشورهای غربی از اپوزیسیون میانه‌رو حمایت کرده بود،‌ اکنون همه چیز می‌توانست متفاوت باشد».

اردوغان با اشاره به حضور و استقرار نیروهای ترکیه در شمال عراق که با مخالفت و محکومیت مقامات عراقی هم مواجه شده، بار دیگر تاکید کرد که این نیروها برای آموزش نظامی برای مقابله با داعش آنجا هستند و در آنجا باقی خواهند ماند.

وی افزود: «سربازان ما نیروهای جنگی نیستند بلکه برای حفاظت از سربازانی که در حال آموزش نیروهای عراقی و کرد هستند، به آنجا اعزام شده‌اند».

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.