طالبان هرات، با پول آدمربایی تغذیه می شوند

فرمانده ی پولیس ولایت هرات می گوید که طالبان این ولایت پس از کمبود هزینه برای جنگ بر علیه دولت، حالا از طریق آدمربایی می خواهند تا امکانات خود را فراهم کنند.

او گفته که در ولایت هرات تنها دو نوع گروه از طالبان فعالیت دارند که اینها بیشتر در ولسوالی گذره و شیندند موقعیت دارند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ ژنرال مجید روزی فرمانده ی پولیس ولایت هرات در یک نشست خبری گفت: ولایت هرات دارای دو نوع گروه از مخالفان دولت است که در گذره به صورت بومی و در شیندند به صورت طالبان تعلیمات یافته از جنوب کشور می باشند.
آقای روزی افزود که این گروه ها به دلیل اینکه نتوانسته اند تا امنیت هرات را مانند برخی دیگر ولایات کشور که در اواخر نا امن شده، وخیم بسازند، در نزد مسوولان بلندپایه ی خود زیر سوال رفته اند.
این در حالی است که فرمانده ی پولیس گفته که در هر روز تا ده حمله ی سنگین طالبان را در هرات خنثا می کنند.
این مقام در کنار این عنوان کرد که به دلیل ناکارایی طالبان هرات، اخیرا بودجه های آنان از سوی کسانی که وی آنان را "باداران" طالبان می خواند، کاهش یافته و به همین سبب این گروه ها از طریق آدمربایی قصد دارند تا امرار معاش کنند.
آقای روزی گفت که آدمربایی های اخیر کار طالبان در هرات می باشد که با برخورد جدی پولیس روبرو شده است.
این مسوول پولیس در هرات تاکید می کند که هماهنگی میان نیروهای امنیتی و پشتیبانی مردم از مهمترین دلایل پیروزی نیروهایش در ولایت هرات می باشد.
در این اواخر؛ در ولایاتی همچون غور و بادغیس، نا امنی های زیادی از جمله سقوط و تهدید به سقوط برخی از ولسوالی ها صورت گرفته است.
گفته می شود؛ با اینکه ولسوالی شیندند هرات هم هفته ی گذشته در معرض این خطر قرار گرفت؛ اما نیروهای امنیتی در ساعاتی محدود، این خطر را دفع کردند.
گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی در مورد حمله ی بزرگ و خاصی در مورد هرات، ابراز نظری نکرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.