انگلیس برای آموزش شورشیان سوری 85 نیروی نظامی به منطقه می فرستد

یک منبع وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که این کشور به منظور آموزش تروریست ها و شورشیان سوری که از آنها به عنوان ''میانه رو'' یاد می کند، 85 تن از نیروهای نظامی اش را به منطقه اعزام می کند.

این منبع وزارت دفاع انگلیس به روزنامه ساندی تلگراف گفته، این نیروهای نظامی قرار است به کمپ های آموزشی شورشیان در کشورهای ترکیه و اردن اعزام شوند.

روزنامه ساندی تلگراف روز یکشنبه نوشت: بدین ترتیب انگلیس به نیروهای تحت رهبری آمریکا برای آموزش هزاران شورشی سوری در منطقه می پیوندد.

به نوشته این روزنامه، در این کمپ های آموزشی قرار است به مدت سه سال، هر ساله 5 هزار شورشی سوری آموزش داده شوند.

ساندی تلگراف اضافه کرد: هدف از آموزش این نیروهای شورشی، افزایش قابلیت نظامی آنها به منظور مقابله با نیروهای نظامی سوریه و نیز جنگجویان گروه تروریستی داعش است.

این روزنامه نوشت: در حال حاضر پیشروی نیروهای داعش در عراق توسط نیروهای نظامی عراقی و پیشمرگ های کرد متوقف شده است، اما در سوریه چنین های نیروهایی قوی ضد داعشی بر روی زمین وجود ندارند.

ساندی تلگراف به نقل از یک منبع وزارت دفاع انگلیس افزود: ما بایستی نیروهای داعش را در سوریه و همانطور در عراق به عقب برانیم.

این روزنامه افزود: این منبع وزارت دفاع انگلیس گفت این 85 نیروی نظامی اعزامی قرار است که هزاران تن از نیروهای مخالف میانه رو سوریه را در سه سال آینده آموزش دهند.

ساندی تلگراف اضافه کرد: منبع یاد شده عنوان کرد که این آموزش ها شامل استفاده از سلاح های کوچک، تاکتیک های پیاده نظام و نیز مهارت های پزشکی است.

این روزنامه به نقل از منبع وزارت دفاع انگلیس افزود: انتظار می رود آموزش نیروهای شورشی سوری در هفته های در پیش رو شروع شود.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس پیشتر گفته است، لندن برای مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه حاضر به همکاری با دولت بشار اسد نیست.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.