والی پکتیکا محاکمه شود

شماری از اعضای مجلس سنا می گویند که در مورد گفته های اخیر والی پکتیکا در خصوص کمک شورای امنیت به خانواده های داعش، باید تحقیق صورت بگیرد و اگر این گفته درست نبود باید او محاکمه شود.

سناتوران در مجلس سنا می گویند که گفته های والی پکتیکا توطئه علیه نظام است و باید در مورد آن تحقیق جدی صورت گیرد.
عبدالکریم متین والی پکتیکا اخیرا گفته است که شورای امنیت ملی ۲۰۰ هزار دالر را به خانواده های داعش در این ولایت کمک کرده است.
در همین حال؛ جمعه گیانوال سناتور پکتیکا گفت: " والی پکتیکا از سه ماه به این سو به عنوان والی مقرر شده است؛ اما ۲۰۰ هزار دالر سال گذشته به مهاجرین پاکستانی تقسیم شده که هر نفر ۵ هزار کلدار رسیده است و در توزیع آن اداره امور، شورای امنیت، ارگانهای محل، اقوام و قبایل و برخی نهادهای دیگر حضور داشتند".
آقای گیانوال تاکید ورزید که این مهاجرین از وزیرستان شمالی به ولایت پکتیکا آمده اند و او همه ی فامیل های آنان را می شناسند. او اتهام داعش بودن این مهاجرین را رد کرد.
از سویی هم؛ عبدالطیف نهضتیار یکی از اعضای مجلس سنا گفت: " گفته های والی پکتیکا توطئه است بر علیه دولت که باید بررسی شود و اگر ثابت شد، او باید محاکمه شود".
محی الدین منصف دیگر عضو مجلس نیز گفت: " وظیفه والی پکتیکا باید به تعلیق درآید و در مورد گفته های وی بررسی شود؛ اگر این گفته ی او حقیقت داشت که شورای امنیت واقعا مسوول است وگرنه والی باید محاکمه شود".
آقای منصف خاطرنشان کرد که والی پکتیکا در صحبت که اخیرا با رسانه ها داشته است گفته که رسانه ها گفته های او را در مورد کمک ۲۰۰ هزار دالر شورای امنیت به داعش، تحریف کرده اند.
این در حالی است که رییس جمهور غنی، کمیسیونی را موظف کرده که در مورد گفته های آقای متین والی پکتیکا تحقیق کند.
این کمیسیون به ریاست نورالحق علومی وزیر داخله تشکیل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.