حمایت مخالفان دولت در باغیس، از داعش

مسوولان محلی بادغیس گفته اند، در حال حاضر 57 گروه مخالف مسلح در این ولایت فعالیت دارند که بیش‌آنان پس از رایزنی‌ها به گروه داعش پیوسته اند.

قادسی رییس شورای ولایتی بادغیس گفت که هر روز دامنه نفوذ مخالفان دولت در مراکز ولسوالی‌ها گسترش یافته است و اگر برای پاکسازی مخالفان دولت عملیات راه اندازی نگردد احتمال حضور گروه های مخالف در این ولایت بیشتر خواهد شد.

وی افزود: ولسوالی بالامرغاب مرکز اصلی طالبان است و در این جا 57 گروه طالب هستند و حلقه محاصره ولسوالی ها و ولایت هر روز تنگ تر شده می رود و امکان دارد که مراکز ولسوالی به دست نیروهای امنیتی باقی بماند.

رییس شورای ولایتی بادغیس افزود: ولسوالی های بالامرغا، جویند، آبکمری، مقر و قادس و حتی شهرقلعه نو مرکز این ولایت از مناطقی است که طالبان فعالیت دارند اما قمرالدین شکیب معاون والی بادغیس، پیوستن طالبان به داعش و فعالیت گسترده مخالفان دولت در این ولایت را رد کرد اما گفت که گفتگوهای میان این دو گروه مخالف دولت در این ولایت صورت گرفته است.

در همین حال مسوولان امنیتی که برای پاسخ دهی در مورد نگرانی‌های امنیتی به مجلس سنا فراخواند شده بودند گفتند که نیروهای امنیتی آمادگی نبرد با هرگونه دشمن را دارند.
مراد علی مراد معاون ستاد ارتش گفت که در سال پیش رو ارتش با مشکلات جدی امنیتی روبرو خواهد بود.

در همین حال حسام الدین حسام معاون امنیت ملی گفت: نیروهای امنیتی در برابر هرگروهی که با تغییر بیرق در برابر نظام و مردم افغانستان مخالفت کنند آمادگی نبرد و صلح را دارند.
روز گذشته محمد اسماعیل خان یکی از فرماندهان جهادی در هرات ظهور داعش در افغانستان را خطرناک توصیف کرد و هشدار داد که گروه‌های طالبان و داعش در تابستان پیش رو با گروه‌های منظم دیگر در فراه و بادغیس بالای هرات هجوم خواهند آورد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.