السیسی: مصر خواهان همکاری بیشتر در زمینه نظامی با آمریکاست

رئیس جمهوری مصر در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که مصر خواهان تقویت روابط راهبردی با آمریکا است.

 "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که مصر خواهان تقویت روابط راهبردی با آمریکا می باشد.


عبدالفتاح السیسی در این گفتگوی خبری با تأکید بر اهمیت نشستی که در رابطه با حمایت و رشد اقتصاد مصر قرار است در تاریخ 13 تا 15 ماه مارس جاری در شهر شرم الشیخ مصر برگزار گردد، اعلام کرد که این نشست نمایانگر اراده مصر و مصری‌ها در تحقق رشد مورد انتظار از طریق جذب سرمایه ها می باشد.


وی همچنین درباره امنیت مصر نیز اعلام کرد که ثبات کشور بزرگی مانند مصر رکن اول در ثبات منطقه به شمار می رود و از این رو دارای بازتاب‌های مثبت در ثبات اروپا و جهان خواهد بود.


وی در پاسخ به سوال پیرامون ایجاد نیروی عربی مشترک نیز تصریح کرد که تروریسم تنها امنیت و ثبات مصر را تهدید نمی نماید؛ بلکه امنیت و ثبات جهان را نیز تهدید می کند.


رئیس جمهوری مصر همچنین درباره ارزیابی درباره اقدام آمریکا در رابطه با تعلیق کمک‌های نظامی آمریکا به مصر پس از حوادث 30 ژوئن در این کشور نیز گفت: مصر کمک هایی را که آمریکا در طول 30 سال به مصر کرده است را هرگز فراموش نخواهد کرد؛ اما واقعیت کنونی  همکاری بیشتری را در زمینه نظامی به منظور تقویت قدرت مصر در مبارزه با تروریسم می‌طلبد.


وی همچنین با اشاره به تحولات مصر در طول دوسال گذشته تأکید کرد که اراده ملت مصر  سبب گردید تا ملت مصر در برابر تلاش‌ها برای تغییر هویت مصر بایستد .


وی گفت: قانون اساسی پیشین مصر  تصریحی به امکان عزل و برکناری رئیس جمهوری نداشت و این چیزی است که در قانون اساسی کنونی که تلاشها دموکراتیک در مصر را باثبات می سازد،  افزوده شده است.


وی همچنین اعلام کرد که تفکر  افراطی بزرگترین خطر برای منطقه و جهان به شمار می رود و همین مسأله است که این افراد به به نابودی جوامعشان و تهدید امنیت کشورهایشان می کشاند.


رئیس جمهور مصر همچنین درباره دیداری که هیئتی از کنگره آمریکا اخیرا از مصر داشت نیز گفت: مصر مشتاق حمایت و تقویت روابط مشارکتی و راهبردی با آمریکا، خصوصا در سطح رابطه با کنگره آمریکا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.