سفیر عربستان در قطر از تقویت همکاری اقتصادی ریاض و دوحه خبر داد

سفیر عربستان به قطر که به تازگی به دوحه بازگشته تأکید کرد که در پی آشتی صورت گرفته میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، روابط اقتصادی ریاض و دوحه تقویت خواهد شد.

 «عبدالله العیفان» سفیر عربستان در قطر که به تازگی بعد از آشتی صورت گرفته میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دوحه بازگشته از تقویت همکاری‌های اقتصادی قطر وعربستان خبر داد.

العیفان در گفت‌وگو با روزنامه عربستانی «الاقتصادیه»، با ابراز خرسندی از توافق حاصل شده میان امارات، عربستان و بحرین با قطر تأکید کرد که همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری‌های قطر و عربستان از طریق شورای کار دو کشور پیگیری می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که به محض ورود به قطر با استقبال مقامات این کشور روبه رو شده است و تأثیر مثبت نشست اخیر ریاض با حضور «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، بر روی روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تأثیر مثبتی گذاشته است.

هفته گذشته نشست فوق العاده سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان برگزار شد که به رفع اختلافات قطر با عربستان، امارات و بحرین منجر شد و در پی آن سفرای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بعد از حدود چهارماه به دوحه بازگشتند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.