برگزاری نمایشگاه تخصصی ایران در هرات+تصویر

با حضور مقامات محلی هرات و شماری از بازرگانان ایرانی و افغانستانی، نمایشگاه تخصصی صنعت و ساختمان وابسته به شرکت های ایرانی در هرات افتتاح شد.

 برگزار کنندگان این نمایشگاه می گویند که 25 کارخانه تولیدی ایران، کالاهای تخصصی که شامل مواد خام ساختمانی می شود را به مدت 4 روز در تالار بزرگ مولانا در مرکز شهر هرات به نمایش خواهند گذاشت.

محمد مهدی جوانمرد قصاب، رایزن تجارتی سفارت ایران در کابل گفت: برای نخستین بار در جریان سال جاری و بنا به درخواست مقامات محلی هرات، نمایشگاه صنعت و ساختمان با همکاری 21 شرکت تولیدی صنعتی ایران، تولیدات خود را به منظور بازاریابی به نمایش گذاشتند که به مدت چهار روز دوام خواهد داشت.

در این نمایشگاه، شماری از شرکت های افغانستان نیز تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

سید فضل الله وحیدی، سرپرست ولایت هرات با اشاره به پیشنیه تجارتی دو ملت اظهار داشت: تقویت مبادلات تجارتی و انتقال تجربات و فنون کاری یکی از خواسته های حاکمیت محلی هرات بوده و این ولایت آرزومند است که سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان در بخش های مختلف به منظور رشد و تقویت اقتصاد خود و دیگران سرمایه گذاری کنند.

حمیدالله خادم، رییس اتحادیه صنعتگران ولایت هرات معتقد است: در صورتی که در کنار کار، انتقال تجربیات صنعتی، وارد کردن مواد خام صنعتی و جذب سرمایه گذاری هم صورت بگیرد، این گونه نمایشگاه ها می تواند سبب احیا و انکشاف کارخانه های تولیدی در هرات و شماری از ولایات همجوار گردد.

هرات در غرب افغانستان در جریان 13 سال اخیر، میزبان ده ها نمایشگاه اختصاصی ایران در بخش های مختلف تولیدی بوده است که به باور آگاهان اقتصادی، در زمینه رشد بازار و تقویت کارخانه جات تولیدی داخلی در هرات تاثیرگذار بوده است.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201410/201410220608074575.jpg

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.