اروپا برای مقابله با ابولا آماده می‌شود

گسترش بیماری ابولا و مشاهده مواردی از ابتلا به این بیماری در اروپا، مقامات این منطقه را بر آن داشت که تدابیری را برای مقابله با آن اتخاذ کنند.

با توجه به گسترش بیماری ابولا و سرایت آن به چند شهروند در اروپا و آمریکا، روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا نتیجه رایزنی‌های خود را در مورد شیوه برخورد اعضای اتحادیه اروپا به این معضل و مقابله با این بیماری منتشر کردند.شبکه خبری «یورونیوز» در این مورد نوشت که قرار است کشور لوکزامبورگ، وظیفه یک نهاد نظارت بر مقابله با ابولا را برعهده گیرد. «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان گفت: «ما به کسی نیازمندیم که نه تنها چهره ای اروپایی داشته باشد بلکه بتواند تقسیم وظیفه کرده و قابلیتهایی را که تنها برخی اعضای اتحادیه دارند در اختیار سایرین بگذارد، از جمله توانایی تخلیه اماکن.»

اتحادیه اروپا، همچنین وعده کمکهای مالی بیشتر تا 500 میلیون یورو را به مناطق آسیب زده از ابولا، داده است.«لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه گفت: «هدف بسیار ساده است و آن چرخش عکس است. به این منظور، باید مراکز درمان، آموزش کنترل و امداد مالی را در نظر گرفت. این اولویت ماست.»

شورای اروپا اعلام کرده است که تنها افزایش اتحاد و همکاری می‌تواند گسترش ابولا به اروپا را مهار کند. شورا به اهمیت نقش سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی نیز اشاره کرده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.