پیشروی های داعش و ابولا به خواست اوباما

این که چرا اوباما برای توقف پیشروی های داعش یا ابولا هیچ اقدام موثر و مفیدی را انجام نمی دهد ، می تواند کثیف ترین اقدام محرمانه وی باشد .

 به نقل از وسترن ژورنالیسم؛ یک کارمند بخش بهداشت و سلامت در دالاس آمریکا مبتلا به ابولا شده است . آیا این مسئله قابل پیشگیری نبود ؟ مطمئنا بود !اما دولت فدرال آمریکا در انجام اقدامی که برای جلوگیری از گسترش ویروس ابولا باید انجام می داد ، کم کاری کرده و این می تواند حقایق تلخی را بوجود آورد .


اکنون باید نگاهی به تروریست تکفیری بعثی در خاورمیانه بیندازیم . آنها همچنان به پیشتازی خود در مناطق مختلف ادامه می دهند و به زودی کنترل سراسر استان الانبار را در عراق بدست می آوردند . تروریست ها در حال قدرت گیری در خاورمیانه در مقابل چشمان آمریکایی است که همواره ادعای مبارزه با تروریسم را به همراه داشته است .


حقیقت این است که باراک اوباما بطور خودخواسته مانع پیشروی این دو غول بین المللی در خاورمیانه و سایر کشورهای دنیا نمی شود . وی می تواند با استفاده از این دو بهانه به اقدامات مخفیانه ای که باید پوششی برای اجرا داشته باشند ، بپردازد بدون آنکه نیازی به پاسخگویی در دادگاه های بین المللی و به اذهان عمومی دنیا داشته باشد .


در بخش دیگری از این مقاله آمده است : یکی از افسران نیروی هوایی ارتش آمریکا در سخنانی اظهار داشت : من با اطمینان می توانم بگویم که حملات هوایی نظامیان آمریکایی به مواضع تروریست های داعشی نمی تواند مانع پیشروی های آنها شود . این موضوع را مقامات دولتی آمریکا نیز می دانند اما تمایلی به تمرکز یا توجه به آن ندارند .


وی همچنین افزود : من مطمئن هستم که سیاستی که برای جلوگیری از پیشروی ویروس ابولا در آفریقا نیز از سوی کاخ سفید اتخاذ شده قادر نیست از روند پیشرفت این ویروس جلوگیری کند .


شاید هدف اوباما از این اقدامات تضعیف موقعیت داخلی و بین المللی ایالات متحده باشد چرا که بدنبال این سیاست ها نه تنها شهروندان آمریکایی در امور داخلی با مشکلات عدیده و گسترده ای مواجه شده اند بلکه طبق آمار های بین المللی میزان مقبولیت ،‌مشروعیت اقدامات و محبوبیت ایالات متحده در میان سایر کشورها به شدت افت کرده است .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.