دستگاه قضایی ترکیه پرونده فساد نزدیکان اردوغان را مختومه اعلام کرد

رسانه های ترکیه اعلام کرده اند که دادستانی ترکیه پرونده فساد 53 تن از نزدیکان اردوغان را مختومه اعلام کرده.

 کوبانی آزاد شد به نقل از روسیا الیوم، رسانه های ترکیه روز گذشته اعلام کردند که دادستانی ترکیه پرونده فساد 53 تن از نزدیکان "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه را مختومه اعلام کرده است.


این شبکه به نقل از رسانه های ترکیه اعلام کرده است که از میان نزدیکان رئیس جمهوری ترکیه، فرزندان وزرای سابق ترکیه، مانند پسر "معمر گولر" وزیر سابق کشور ترکیه و "ظفر چاغلایان" وزیر سابق اقتصاد ترکیه نیز دیده می‌شود.


این منابع همچنین اعلام کردند که این پرونده فساد، یکی از بزرگترین رسوایی های در این کشور محسوب می‌گردد که منجر به استعفای 3 وزیر در خلال نخست وزیری اردوغان شد.


رسانه‌های محلی ترکیه به نقل از دادستانی این کشور نقل کرده اند که علت بسته شدن این پرونده قضایی نبود دلیل بر ارتکاب جرم می‌باشد.


گفتنی است،طبق گزارش ارائه شده، در پرونده رسوایی فساد مالی در ترکیه، رشوه هایی به وزرای اقتصاد ، کشور و وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه و نیز رئیس اجرایی "هالک بانک" ترکیه که دولت آن را اداره می‌کند، در طی این پرونده فساد داده شده است.


دولت ترکیه پس از ارائه این گزارش اقدام به نظارت شدید بر اینترنت کرد و تغییرات زیادی را پلیس و دستگاه قضایی بوجود آورد که موجب انتقادات بین المللی گسترده ای شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.