فیصل المقداد: ترکیه بخشی از راه حل نیست بلکه بخشی اساسی از مشکل است

معاون وزیر امور خارجه سوریه طی مقاله‌ای نوشت ترکیه طی سالیان اخیر در اقدامات تروریستی در سوریه و عراق نقش داشته و این کشور بخشی از راه حل نیست بلکه بخشی اساسی از مشکل است.

"فیصل المقداد" روز شنبه طی مقاله‌ای در روزنامه البناء لبنان تاکید کرد: دولت ترکیه همچنان جزئی جدایی ناپذیر از اقدامات تروریست است که سوریه و عراق را ظرف سالیان اخیر هدف قرار داده است؛ ترکیه بخشی از راه حل نیست بلکه بخشی اساسی از مشکل است.


وی در ادامه نوشت: دوستان ترکیه به ویژه دولت آمریکا و نهادهای امنیتی و دوستان و همکاران اردوغان و داود اوغلو در اروپا و کشورهای عربی متقاعد شدند که تداوم اقدامات رهبری ترکیه در حمایت از تروریسم که در بین آن گروه تروریستی داعش و شاخه‌های القاعده دیده می‌شود، امکان پذیر نیست.


معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: بدعت ایجاد منطقه پرواز ممنوع در داخل سوریه که پیشنهاد آن از طریق رهبری ترکیه و در راس آن اردوغان و نخست وزیرش که نظریه صفر کردن مشکلات با کشورهای همجوار با ترکیه را مطرح کرده، بروز یافته نقض آشکاری است که قانون بین‌المللی هرچه که می‌خواهد آن را بنامد؛ سوریه با قاطعیت به اینگونه مواضع خصمانه ترکیه پاسخ خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.