تغییر کیفیت معارف، هدف عمده ما در ۵ سال آینده است

داکتر اشرف غنی احمدزی رییس جمهور کشور می گوید که تغییر کیفیت معارف از اهداف عمده حکومت جدید افغانستان در ۵ سال آینده خواهد بود.

آقای احمدزی که در مراسم تجلیل از روز جهانی معلم در لیسه امانی کابل سخن می گفت تاکید نمود که معارف افغانستان از نگاه کمیت رشد چشم گیری داشته اما از نگاه کیفیت هنوز هم با چالش هایی جدی روبروست.
وی، امتیازهای ویژه ای را برای معلمین کشور در آینده نزدیک وعده سپرد و اظهار داشت که تبعیض و تفاوتی که قانون خدمات ملکی بین معلم و سایر کارمندان ملکی به وجود آورده را از بین خواهد برد.
رییس جمهور کشور همچنین به معلمین کشور وعده سپرد تا شش ماه دیگر یک نمره زمین برای هر معلم توزیع خواهد شد.
آقای احمدزی افزود: " امتیازات منطقه ای برای معلمین در نظر گرفته خواهد شد و امتیازات منطقه ای در بودجه ۹۴ گنجانیده می شود که تقریبا ۸۰۰ میلیون افغانی سالانه می باشد".
وی همچنین به ارگان های امنیتی کشور دستور داد تا ۴ ماه دیگر تمامی املاک غصب شده وزارت معارف را از نزد غاصبین پس گیرند.
رییس جمهور از مخالفین مسلح نیز خواست تا از مخالفت با آموزش و پرورش کودکان به خصوص دختران دست بردارند.
آقای احمدزی تصریح نمود: " از مخالفین می خواهیم که خودتان را از تعلیم محروم کرده اید، فرزندان تان را از تعلیم محروم نکنید و بیایید تا صلح را در کشور بیاوریم. به جای آن که سالانه ۵ میلیارد دالر هزینه تامین امنیت شود؛ این مبلغ به خاطر معارف و آموزش و پرورش به مصرف برسد".
در همین حال؛ فاروق وردگ وزیر معارف طی سخنرانی افتتاحیه این مراسم، به دستاوردهای وزارت معارف طی سیزده سال گذشته اشاره کرد.
رییس جمهور احمدزی در حالی از تغییر کیفیت در معارف کشور سخن می زند که به باور آگاهان کیفیت معارف افغانستان به خصوص در مناطق دور دست بسیار در سطح پایینی قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.