تاکید پوتین بر لزوم موافقت دمشق با هر اقدام نظامی در خاک سوریه

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی با دبیرکل سازمان ملل بر لزوم هماهنگی با مقامات دمشق برای انجام هر نوع اقدام نظامی، از جمله حمله هوایی به مواضع «داعش» در خاک سوریه تاکید کرد.

 به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شب گذشته در جریان مذاکرات تلفنی با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل به بررسی اوضاع پیرامون مبارزه بین المللی با گروه تروریستی و تندروی «داعش»، روند اوضاع در اوکراین و همچنین روند مبارزه با قاچاق مواد مخدر در افغانستان پرداخت.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین با اعلام این مطلب یادآور شد که ولادیمیر پوتین در این مذاکرات بار دیگر بر مواضع اصولی مسکو مبنی بر لزوم کسب موافقت مقامات دمشق برای انجام هر نوع اقدام نظامی، از جمله حملات هوایی به مواضع داعش در خاک سوریه تاکید کرد.

بر اساس این اطلاعات، رئیس‌جمهوری روسیه و دبیرکل سازمان ملل همچنین به بررسی بحران در شرق اوکراین پرداخته و آخرین تحولات پیرامون این مسئله، با توجه به توافقات مینسک و اعلام آتش بس در مناطق شرقی اوکراین را مورد تبادل نظر قرار دادند.

علاوه بر این طرفین وضعیت در افغانستان را بررسی نموده و  بر ضرورت مبارزه مشترک جامعه بین الملل علیه تولیو و قاچاق مواد مخدر در این کشور تاکید کردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.