عریقات: اسرائیل بجای مذاکره در پی دیکته کردن خواسته‌های خود است

رییس اداره مذاکرات سازمان آزادی بخش فلسطین گفت پیروزی ملت فلسطین زمانی تحقق می یابد که اختلافها کنار رود، جدایی‌ها پایان یابد و سازمان آزادی بخش فلسطین فعال شود.

به نقل از المیادین؛ صائب عریقات رییس اداره مذاکرات سازمان آزادی بخش فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در گفتگو با "شبکه المیادین" در خصوص مذاکرات آتش بس در قاهره اظهار داشت: امیدواریم که مذاکرات در قاهره به نتیجه برسد و جنگ علیه نوار غزه پایان یابد. هم جنگ نظامی و هم جنگ دارو و غذا که از سال 2007 بر مردم این منطقه تحمیل شده است. پس از این جنگ، جامعه جهانی وظیفه دارد که به اشغالگری اسراییل پایان دهد و منبع شر را از بین ببرد اما در اولین گام می خواهیم از ریخته شدن خون فلسطینیان جلوگیری کنیم. ولی به هر حال سوال مهم امروز مردم جهان آنست که این اشغالگری چه زمانی پایان خواهد یافت و دولت فلسطین چه زمانی تشکیل خواهد شد.


وی با بیان اینکه آنچه در طرح مصر آمده همان چیزی است که پیش از این هم در توافقات قبلی میان فلسطینیان و اسراییل مورد توافق بوده است افزود: اسراییل در مذاکرات سعی می کند مسایل را کم اهمیت جلوه دهد بنابر این بیم آن می رود که هدفش حفظ وضع موجود باشد. این رژیم همچنین بجای مذاکره در پی دیکته کردن خواسته های خود است و می خواهد به جهان نشان دهد که او تصمیم گیرنده است. اسراییل در مورد محاصره از تسهیلات سخن می گوید و نه از توقف محاصره. در صورتی که محاصره پایان یابد و مساله مرزها و گذرگاهها مطرح شود، حکومت وفاق ملی کار خود را آغاز می کند چرا که اکنون حکومت حماس در نوار غزه وجود ندارد بلکه حکومت وفاق ملی تشکیل شده است.


عریقات ادامه داد: هر چند گفته می شود که اسراییل با طرح آتش بس موافقت کرده اما مساله مهم، اجرای آن است که اسراییل همیشه در این مورد مشکل داشته و ضمانتی برای اجرای توافقات وجود ندارد. اما در مقابل، فلسطینیها یکدل و همصدا در مذاکرات شرکت کرده اند و با داشتن یک هیات مذاکره کننده درخواستهایی را مطرح می کنند که خواسته های ملت فلسطین است.


رییس اداره مذاکرات سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: پیروزی ملت فلسطین زمانی تحقق می یابد که اختلافها کنار رود، جدایی ها پایان یابد و سازمان آزادی بخش فلسطین فعال شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.