تاکید پوتین و مرکل بر ضرورت ازسرگیری کار گروه تماس اوکراین

رئیس‌جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان در جریان دیداری دوجانبه که در برزیل انجام شد، بر ضرورت ازسرگیری فوری فعالیت گروه تماس اوکراین برای توقف خشونت‌ها و برقراری مجدد آتش‌بس در شرق اوکراین تاکید کردند.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان بر ضرورت هر چه سریعتر از سر گرفته شدن فعالیت گروه تماس مربوط به اوکراین تاکید کردند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه در پایان دیدار رهبران روسیه و آلمان در ریودوژانیرو (برزیل) صورت گرفت که حدود یک ساعت بطول انجامید و بطور کامل به بررسی اوضاع اوکراین اختصاص داشت، به خبرنگاران گفت: «پوتین و مرکل هر دو در این خصوص هم عقیده هستند که گروه تماس اوکراین باید به منظور فراهم سازی شرایط برای برقراری مجدد آتش بس در مناطق شرقی اوکراین، تبادل اسرا بین دو طرف مناقشه و آغاز ماموریت کنترل و نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا، فعالیت خود را هر چه سریعتر از سر بگیرد.»

پسکوف همچنین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در مذاکرات خود تنها در مورد اوکراین گفت‌وگو کرده و مسئله گاز اصلا مطرح نشد.

ولادیمیر پوتین در ادامه سفر خود به کشورهای آمریکای لاتین، در حال حاضر در برزیل بسر می‌برد و قرار است امروز با «دیلما روسییف» رئیس جمهوری این کشور دیدار کند. مسائل مهم بین المللی و همکاری‌های روسیه و برزیل در این راستا و همچنین روند توسعه روابط دوجانبه، از جمله در زمینه انرژی، مهمترین مسائل مطرح در مذاکرات رهبران دو کشور خواهد بود.

اصلی‌ترین حادثه در جریان سفر پوتین به برزیل، شرکت وی در نشست سران گروه بریکس (برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی) است که طی دو روز 16-15 جولای (24 و 25 تیرماه) برگزار خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.