معاون وزیر خارجه سوریه: ضدیت فرانسه با سوریه ناشی از احساس حقارت است

تهران – ایرنا - معاون وزیر خارجه سوریه مداخله فرانسه در جنگ داخلی سوریه به نفع تروریست ها را ناشی از احساس حقارت و ضربه ای دانست که ملت سوریه حدود 70 سال پیش با اخراج استعمارگران فرانسوی به پاریس وارد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ˈفیصل مقدادˈ در مقاله ای که روز گذشته (شنبه) در روزنامه ˈالبناءˈ لبنان منتشر شد به اخراج استعمارگران فرانسوی از خاک سوریه به دست ملت این کشور در 17 آوریل سال 1946 اشاره کرد.

17 آوریل (28 فروردین) ˈروز استقلالˈ سوریه نام گرفته است.

مقداد در این مقاله، مداخله بی سابقه فرانسه، مشارکتش در جنگ علیه سوریه و زیرپا گذاشتن همه مقررات در حمایت و تامین تسلیحات گروه های تروریستی معارض در سوریه را محکوم کرد.

وی در استدلال خود به موارد بی شماری اشاره کرد که فرانسه را در راس سایر توطئه گران علیه سوریه قرار داده است و نشان می دهد که پاریس از هیچ اقدامی علیه ملت سوریه دریغ نمی کند.

مقداد در مقاله اش تاکید کرد فرانسه در تهیه پیش نویس تمامی قطعنامه های بین المللی، نشست ها، کنفرانس ها و دیگر تلاش ها در جهت ادامه جنگ علیه سوریه پیشتاز بوده است.

به نوشته وی، پاریس از هیچ نوع پشتیبانی، حمایت رسانه ای، سیاسی و نظامی برای کمک به گروه های تروریست مضایقه نکرده است و تمام تلاش خود را به کاربسته تا این گروه ها منابع سوریه را غصب کنندو بخش هایی از این سرزمین را به اشغال خود درآورند.

مقداد در پایان مقاله اش، نبرد کنونی در جهت حفظ استقلال سوریه با معارضان این کشور را به نبرد سال 1946 شبیه دانست و افزود: همانطور که آخرین سرباز فرانسوی 68 سال قبل از خاک سوریه اخراج شد، دومین ˈپاکسازیˈ نیز در راه است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.