انصراف و یا اخراج اشرف غنی از دانشگاه هاپکینز آمریکا؟

اخیراً خبری را مطالعه نمودم که در ان اشاره به فعالیت دکتر اشرف غنی احمد زی در دانشگاه های آمریکا را می داد. به همین خاطر سری به سایت این دانشگاه زدم تا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورم.

دانشگاه جان هاپکینز که از سال ۱۸۷۶ و با حمایت مالی آقای جان هاپکینز به صورت خصوصی آغاز به کار نموده است، در ایالت مریلند بالتیمور واقع است که بیش از ۲٫۵ بیلیون دلار پشتوانه مالی دارد. تعداد هیئت علمی این دانشگاه حدود ۳۱۰۰ نفر است که با ۱۸٫۰۰۰ دانشجو و ۱۵٫۰۰۰ کارمند آن، خود گویی یک شهرک علمی است.
این دانشگاه سالانه و بر اساس نیاز خود اقدام به استخدام هیئت علمی و یا کادر اداری مینماید که برای این مهم لازم است سری به سایت دانشگاه به آدرس www.JHU.edu  بزنید.
در بخش تاریخ و نگارش خاطرات، نام فردی در قسمت نظرات فارغ التحصیلان دانشگاه برایم آشنا آمد. این فرد دکتر اشرف غنی احمدزی بود. از آنجا که سابقه وی را از طریق دانشگاه آمریکائیان در بیروت داشتم، موضوع را دنبال نموده و با دانشجوی مربوطه از طریق ایمیل تماس گرفتم.
دانشجوی مذکور که در حال حاضر خودش یکی از اساتید دانشگاه هاپکینز است، اظهار داشت، در سالهایی که آقای اشرف غنی در دپارتمان مردم شناسی آمدو شد می نمود، تلاش بسیاری برای حذف مسئول دپارتمان (mr.adams ) از این پست صورت داد که نهایتاً با توجه به نزدیکی که معاون دانشجویی دانشگاه که فردی یهودی بود که الان نام او را به خاطر نمی آورم، موفق شد خود راجایگزین او نماید. این مسئله چندان پایدار نبود چراکه عدم تسلط وی به اصول بورکراتیک و مشکلاتی که برای دانشجویان ایجاد نمود باعث شد طی طوماری با امضای بیش از ۷۴۰ دانشجوهای رشته های فرهنگ عامه، مردم شناسی، موزه و هتل داری، عذر وی خواسته شود و از این مسئولیت کنار گذاشته شود.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.