طرح جدید CIA برای حمایت مالی از 2 کاندید مورد تایید کاخ سفید

امریکا با ایجاد فضای ساختگی حول محور نزاع بر سر "امضا پیمان امنیتی" سعی دارد، توجهات را از انتخابات ریاست جمهوری تا حدی کاهش دهد تا بتواند طرح های ارائه شده به CIA برای تقویت 2 کاندید مورد تایید شده را پیاده کند.

بر اساس گزارش این پایگاه به نقل از منابع نزدیک خود به دیپلمات های غربی مستقر در کابل، در حقیقت نزاع بر سر امضاء پیمان امنیتی میان امریکا و کابل طرح عملیاتی CIA برای نفوذ بیشتر در فرایند انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان می باشد.
بر اساس این طرح 2 نفر از کاندیدای ریاست جمهوری که مورد انتخاب کاخ سفید قرار گرفته اند شدیداً حمایت مالی و اطلاعاتی می شوند و با ایجاد فضای آشوب و ناامنی در کشور از طریق اختلافات سیاسی و امنیتی تلاش می شود تا در یک فضای مناسب عوامل لازم برای قدرت گرفتن انها صورت پذیرد.
به گفته این منبع، امریکا به هیچ عنوان قصد ندارد واژه "دموکراسی" را در افغانستان پیاده کند چرا که در اصل سیاست امریکا این است که "دموکراسی" نباید در هر جایی برقرار باشد مخصوصاً در کشوری مثل افغانستان.
هدف امریکا این است که در افغانستان همچنان نفوذ و حضور ثابت داشته باشد ، لذا باید فرد آینده این کشور از منتخبین خودشان باشد حتی اگر این فرایند خلاف روال دموکراسی و نظر عمده مردم افغانستان باشد.
برای پیاده کردن این طرح، بخش عمده بودجه کاخ سفید در امور افغانستان به CIA تخصیص داده شده و مهم ترین نقش آنها ایجاد ارتباط نسبی میان کاندیدای مورد نظر و افراد با نفوذ مناطق و قبایل مختلف سراسر افغانستان است تا بعد از نتایج نهایی انتخابات شبهه ای از تقلب و دست کاری در انتخابات باقی نماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.