خانم انگلا مرکل بازهم صدراعظم آلمان

در کابیه خانم مرکل تغییراتی زیادی بوجود آمده است که تنها دو وزیر برای افغانستان بسیار مهم می باشند. یکی وزیر خارجه (فرانک والتر شتاین مایر) می باشد

اینک بیش از سه ماه از انتخابات پارلمانی در آلمان می گذرد، مردم آلمان طوری رآی دادند که باید دولت آینده آلمان از دو حزب بزرگ آلمان، یعنی حزب دموکرات مسیحی که خانم مرکل رهبر آن می باشد و دیگری از حزب سوسیال دموکرات که رهبرآن زیگمار گابرین می باشد.

در انتخابات سپتامبر 2013 حزب سوسیال دموکرات آلمان که نیروی سیاسی با سابقه 150 ساله است، با کسب 25.7 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت.

بیش از سه ماه به طول انجامید تا بالاخره توافق اعضای حزب سوسیال دموکرات به تشکیل حکومت ایتلافی که انگلا مرکل می تواند در پارلمان فدرال آلمان به صورت رسمی دوباره به عنوان صدراعظم انتخاب شود موفق گردید.
در این(ایتلاف بزرک سیاسی) فقط دو حزب قوی آلمان دولت این کشور را تشکیل می دهند.

در کابیه خانم مرکل تغییراتی زیادی بوجود آمده است که تنها دو وزیر برای افغانستان بسیار مهم می باشند. یکی وزیر خارجه (فرانک والتر شتاین مایر) می باشد.
او از سال 2005 تا سال 2009 نیز تحت دولت خانم مرکل وزیر خارجه المان بوده و با سیاست های افغانستان و پاکستان در منطقه آشنایی خوبی داشته و چندین بار به افغانستان و پاکستان سفر نموده است.

گفته می شود فرانک اشتاین مایر در چندین کنفرانس که در ارتباط به افغانستان در برلین برگزارشده است، نقش فعال داشته و همواره با سیاستمداران این کشور و جامعه مدنی افغانستان آشنایی و تماس هایی داشته است.

خانم دیگری که به عنوان وزیر دفاع آلمان معرفی شده است (اورزولافون دیرلاین) می باشد که قبلا عضو کابینه خانم مرکل بوده و درحال حاضر به عنوان وزیر دفاع المان مقرر شده است، او قبلا درکابینه خانم مرکل وزارت کار و امور اجتماعی را به عهده داشته است.

در آینده خانم فون دیر لاین مسوؤلیت نیروهای ارتش المان در افغانسان را به عهده می گیرد و شاید اولین سفر کاری اش به افغانستان و بازدید از نیروهای ارتش المان در شمال افغانستان باشد.
خانم فون دیر لاین زمانی وزیر دفاع آلمان می گردد که تا سال 2014 نیروهای ارتش آلمان در افغانستان به 800 سرباز کاهش خواهد یافت.

مطلب جالب دیگری در باره خانم فون دیر لاین وزیر دفاع آلمان، که در اروپا کم نظر می باشد این است که او صاحب هفت فرزند است 5 دختر و 2 پسر و با وجود آن او همیشه در دولت المان وظایف بسیار مهمی را ایفا نموده است.(این نشان می دهد ، که داشتن چندین فرزند برای یک بانو نمی تواند از فعالیت سیاسی و اجتماعی اش جلوگیری نماید)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.