مراسم خاکسپاری ماندلا آغاز شد+ تصاویر

مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا ، رئیس جمهور اسبق آفریقای جنوبی ، قهرمان مبارزه با آپارتاید و یکی از چهره‌های برجسته جهانی روز یکشنبه در زادگاه وی در جنوب شرقی این کشور آغاز شد.
 به نقل از خبرگزاری فرانسه، مراسم تدفین نلسون ماندلا که در ملک خانوادگی ماندلا در روستای کونو در جنوب شرقی آفریقای جنوبی برگزار میشود ، با یک آواز مذهبی به زبان هوسایی آغاز شد. 

 مراسم خاکسپاری ماندلا که حدود چهار هزار و 500 نفر از جمله مقامات خارجی  در آن شرکت دارند ، حدود ساعت 8 و 15 دقیقه (ساعت شش و 15 دقیقه به وقت گرینویچ) آغاز شد. این مراسم به طور مستقیم از تلویزیون پخش می‌شود و در صفحات نمایش بزرگ در سراسر این کشور نیز نشان داده می‌شود.

این مراسم در ملکی که نلسون ماندلا در سال 1990 پس از تحمل 27 سال از زندگی خود در زندان‌های رژیم اپارتاید ، برای خود ساخت برگزار شد.

پس از ده روز عزای عمومی در افریقای جنوبی و چندین روز مراسم گرامیداشت عمومی و بین المللی ، رئیس جمهور اسبق این کشور که پنجم دسامبر در سن 95 سالگی درگذشت ، امروز در جایی که می‌خواست ، در کنار والدین و سه فرزندش در روستای کونو به خاک سپرده می شود.
این شخصیت مهم قرن بیستم بهترین لحظات کودکی خود را در این روستا سپری کرد.

این قهرمان مبارزه با آپارتاید در سال 1996  گفت :  هنگامی که انسان آنچه را که وظیفه خود در قبال مردم و کشور خود می داند ، انجام می‌دهد ، می‌تواند در آرامش کامل استراحت کند. من فکر می کنم این تلاش را کرده ام. 17 سال پس از این گفته ، اکنون زمان این استراحت برای نلسون ماندلا فرا رسیده است.

ناندی نوه ماندلا به عنوان نماینده خانواده ماندلا  و سران آفریقایی از جمله جاکایا کیکوته رئیس جمهور تانزانیا و جویس باندا از مالاوی و همچنین جاکوب زوما رئیس جمهور افریقای جنوبی قرار است در این مراسم سخنرانی کنند.

دوستان ماندلا و شخصیت هایی همچون شاهزاده چارلز، لیونل ژوسپن و آلن ژوپه وزیران سابق فرانسه ، جسی جکسون فعال حقوق مدنی آمریکا در این مراسم حضور دارند.

ساعت ده همه دوربین ها خاموش می شوند و پیش از خاکسپاری رئیس جمهور اسبق آفریقای جنوبی پرده کشیده می شود. خانواده وی امیدوارند بتوانند ماندلا را به دور از رسانه ها و چشم عموم ، در داخل خاک قرار دهند.









نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.