اعترافات تکان‌دهنده تروریست سوری

یک تروریست سوری اعترافات تکان‌دهنده‌ای را درمورد اقدامات خود و دخالت عربستان در بحران سوریه ارائه کرد.

به نقل از پایگاه خبری شیعه پست، ماهر جهاد تقلس، از تکفیریان سوری، به دستور گرفتن از افسر امنیتی عربستان سعودی برای حمله به تأسیسات دولت سوریه و باج گرفتن از غیرنظامیان سوری اعتراف کرد.


اعترافات این تروریست تکفیری که در تلویزیون سوریه پخش شد، حاکی از آن بود که وی اهل «التل»، از نواحی اطراف دمشق است و طی شش سالی که در عربستان سعودی مشغول به کار بوده، با یکی از افسران ارشد سازمان اطلاعات و امنیت عربستان با نام «محمد الهویش» آشنا می‌شود.


جهاد تقلس ادامه می‌دهد که الهویش او را با وعده دریافت ماهیانه سه هزار و پانصد ریال سعودی به استخدام خود درمی‌آورد و از او می‌خواهد با فرمانده شورای نظامی، احمد شامو، در التل ملاقات کند.


شامو سپس وی را به شخصی معرفی می‌کند تا به او آموزش نظامی و طرز استفاده از تسلیحات را بدهد. به گفته تقلس هنگامی که گروهی تروریستی قصد حمله به مراکز امنیتی سیاسی در التل را داشتند، به وی دستور داده شد که مانع از ورود نیروهای امدادی دولت سوریه به محل حمله تروریستی شود.


تقلس افزود که الهویش برای انجام آن حمله تروریستی 10 میلیون ریال سعودی به هر یک از تروریست‌ها پرداخت کرد و همچنین مبالغ هنگفت دیگری نیز برای گروه ارسال می‌کرد که به گفته شامو این مبلغ صرف خرید تسلیحات می‌شد.


تقلس اعتراف کرد که وی و همراهانش پنج نفر با نام‌های عاطف هلالو، عمر راجحه، احمد السوادی، عمر الباشا و محمد العنوس را گروگان گرفتند و سپس از خانواده‌هایشان برای آزاد کردن هر یک از آن‌ها هفت میلیون پوند سوری دریافت کردند.


وی افزود که پس از ورود ارتش سوریه به التل، آن‌ها از آنجا عقب‌شینی کردند و به مدت دو ماه در ویلایی در نزدیکی روستای تلفیتا (در جنوب سوریه) مستقر بودند و در طی این زمان شامو به همراه یک تروریست دیگر محموله‌هایی شامل تفنگ‌های AK-47، آرپی‌جی و دیگر سلاح های مهلک به آن‌ها رساندند.


پس از آن که تقلس و تروریست‌هایی که با وی می‌جنگیدند در مکان دیگری اقامت کردند، به التل بازگشتند تا نیروهای مسلح جدیدی را تشکیل دهند.


در این مرحله بود که تقلس دستگیر شد و به دستورات مستقیمی که افسر امنیتی سعودی می‌گرفت، اعتراف نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.