لاوروف: آمریکا برای افشای اتهام دیپلمات‌های روسی ۱۰ سال صبر کرد

وزیر امورخارجه روسیه معتقد است آمریکا برای افشای تخلف قانونی برخی دیپلمات‌های روسی 10 سال صبر کرد تا موارد بیشتری بدست آورده و بتواند جنجال بزرگتری بوجود آید، وگرنه این قضیه در همان سال 2004 فیصله پیدا کرده بود.

 به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» گفت که دولت آمریکا، تنها اکنون و بعد از گذشت 10 سال دیپلمات‌های روسی را به تقلب در قوانین مربوط به دریافت کمک هزینه درمانی را علنی کرد، چرا که می‌خواستند موارد بیشتری را کشف کند تا جنجال و سرو صدای بزرگتری را به وجود آورد.

بر اساس اطاعات رسانه‌های گروهی آمریکایی، سوء استفاده در برنامه بیمه بهداشت و درمان «Medicaid» از سوی دیپلمات‌های روسی بیش از 10 سال ادامه داشته، ولی این مسئله تنها در ماه دسامبر جاری فاش گردید.

وزیر خارجه روسیه معتقد است که اگر دیپلمات‌های ما مرتکب تخلف قانونی شده بودند، باید از مدتها قبل جلوی این کار گرفته می‌شد، چرا 10 سال صبر کرده و تازه اکنون این مسئله را افشاء کردند.

لاوروف گفت: احتمالا هدف اصلی آن بود تا موارد تخلف بیشتری بدست آید تا بتوانند سرو صدا و جنجال بزرگتری از این ماجرا بوجود آوردند. اگر در سال 2004 به ما گفته می‌شد که یکی از کارکنان نمایندگی سیاسی ما در نیویورک دست به چنین تخلفی زده، ما به این مسئله رسیدگی می‌کردیم و قضیه در همان سال فیصله پیدا کرده بود. ولی آنها صبر کرده و اکنون حدود 50 نفر در این رابطه متهم شده‌اند تا این ماجرا بزرگتر جلوه کند.

دادستانی منطقه جنوب نیویورک پنج شنبه دو هفته قبل اعلام کرد که تحقیقات صورت گرفته از سوی سازمان اف.بی.آی آمریکا نشان داده است که 49 تن از دیپلمات‌های فعال و سابق روسیه و همسران آنها طی ده سال (از سال 2004 الی 2013 ) اطلاعات نادرست به برنامه بیمه بهداشت و درمان آمریکا داده و کمک هزینه‌های پزشکی بیجا برای خود و فرزندان تازه به دنیا آمده خود دریافت کرده و بدین ترتیب مقامات آمریکایی را فریب داده‌ و خسارتی حدود 1.5 میلیون دلار به دولت آمریکا وارد کرده اند.

این هفته رسانه‌های گروهی روسی اعلام کردند که اکثر دیپلمات‌های روسی متهم در این پرونده سالها قبل از این خاک آمریکا را ترک کرده اند و تنها 11 تبعه روس متهم در این پرونده در این کشور بسر می‌برند که همگی هفته گذشته آمریکا را ترک کرده و به روسیه بازگشتند. این افراد دارای مصونیت دیپلماتیک بودند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.