حضور و دخالت امریکایی ها، عامل اصلی رشد تروریسم در افغانستان

تنها عامل رشد و تقویت گروه های اسلام گرای افراطی، حضور و دخالت امریکا در کشورهای اسلامی می باشد.

به گزارش "این پایگاه" به نقل از «huffington post»، سیاست کاخ سفید در افغانستان به سمت تقویت شجاعت و جسارت تروریست ها پیش می رود و به نوعی می توان گفت اوباما در جبهه طالبان قرار گرفته است.
در این گزارش به نکته جالبی اشاره شده است، مبنی بر اینکه، امریکا در افغانستان اکنون بر موضوعی پافشاری می کند، که عامل اصلی رشد و تقویت تروریسم است، "حضور نیروهای امریکایی در افغانستان عامل اصلی ظهور و رشد تروریسم در افغانستان است."
همانطور که سفیر روسیه در کابل مطرح کرده است، سیاست امریکایی ها خنده دار است، پروژه ای را که 150.000 سرباز امریکایی آموزش دیده و ماهر نتوانستند در 12 سال انجام دهند، چگونه 8000 نفر قرار است تکمیل کنند؟ در نتیجه سیاست دیگری به دنبال هدف انها می باشد : تقویت تروریسم
طبق اعلام "رابرت پیپ"، نویسنده کتاب « مُردن برای پیروزی : منطق حملات انتحاری تروریست ها » و کارشناس مسائل امور تروریسم، تنها وجه اشتراک در تمامی عملیات های انتحاری بین 1980 تا کنون، این است که مهاجمین خواستار بیرون رفتن و عقب نشینی نیروهای متجاوز از خاک کشورشان هستند.
در این گزارش همچنین تاکید شده است که، هیچ راهی برای تکذیب این حقیقت از طرف کابینه اوباما وجود ندارد، چرا که در سال 2004، پنتاگون به این نتیجه رسید، که دخالت امریکا در کشورهای اسلامی موجب رشد و حمایت بی سابقه از گروه های اسلام گرای افراطی در جهان اسلام شده است.
« به چشم مسلمانان جهان، اشغال افغانستان و عراق توسط امریکایی ها، جز هرج و مرج و آشوب و ایجاد فتنه، هیچ ارتباطی به دموکراسی ندارد. »
به اعتقاد  "بنت جونز"، خبرنگار BBC: حملات هواپیماهای بدون سرنشین به تنهایی خود عامل تقویت دشمنی ها علیه امریکاست، حتی در پاکستان، در حمله اخیر که موجب مرگ حکیم الله محسود شد، مردم به جای اینکه از کشته شدن محسود خشنود باشند به دلیل نقض حقوق حاکمیت کشورشان از این عملیات ناراضی بودند و به نوعی با مرگ محسود همدردی نیز کردند.
ادامه حضور و حملات شبانه سربازان امریکایی و همچنین حملات هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان براحتی بهانه ای مناسب برای تقویت تروریسم در این کشور می شوند که روز به روز نیز برای گرفتن انتقام خون اقوامشان، بر تعدادشان افزوده می شود.
ادامه اشغال خاک افغانستان، تنها مانع توقف تروریسم است، حضور امریکایی ها در افغانستان همانند یک جرقه برای شعله ور شدن فعالیت های تروریستی مجدد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.