مسیر تردد موترهای ناتو در پاکستان مسدود می شود

حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرد مسیر تردد موترهای تدارکاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خاک این کشور از اواخر این ماه مسدود خواهد شد.

عمران خان، رییس حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر اسلام آباد گفت، تحصن و اعتراض به تداوم حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان و همچنین اجرای طرح ممنوعیت تردد موترهای تدارکاتی ناتو در مسیرهای ایالت خیبرپختونخواه به دلیل تشدید وضعیت امنیتی از ۲۹ عقرب ( 20 نوامبر) به ۲ قوس  (23 نوامبر)، موکول شده است.
وی تاکید کرد، این موضوع به معنای لغو طرح تردد موترهای ناتو نیست، بلکه حزب تحریک انصاف پاکستان در قبال حساسیت مردم نسبت به اوضاع اخیر امنیتی در مناطق مختلف این کشور مسوولیت دارد.
تصمیم حزب حاکم دولت ایالتی خیبرپختونخواه در پی درگیرهای اخیر فرقه ای در شهر راولپندی اعلام شد.
در این درگیری ها 11 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، وضعیت امنیتی شهرهای مختلف پاکستان در پی این درگیری ها متشنج شده و نهادهای امنیتی و سازمان های مجری قانون برای جلوگیری از هرگونه وضعیت ناخوشایند، در حالت آماده باش قرار دارند.
هفته گذشته هواداران و فعالان سیاسی حزب جماعت اسلامی پاکستان با تحصن در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه هشدار دادند؛ اگر ترددموترهای ناتو در این ایالت ممنوع نشود، آنان به طور مستقل برای جلوگیری از رفت و آمد کامیون ها و موترهای تدارکاتی ناتو در جاده های ایالت خیبرپختونخواه به مقصد مرز تورخم (مرز مشترک پاکستان با افغانستان) اقدام خواهند کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.