مخالفت ملا عمر، شکست مجدد امریکا

دستگیری خود سرانه "لطیف محسود" توسط امریکایی ها و انتقال وی به زندان "بگرام"، بار دیگر فرایند صلح در افغانستان را با بحران مواجه کرد.

به گزارش این پایگاه : به دنبال دخالت ها و مانع تراشی های خودسرانه امریکا در مسائل داخلی افغانستان، ملا محمد عمر رهبر طالبان، با بسته امنیتی پیشنهادی کرزی و جان کری مخالفت کرد و تاکید کرد با این شرایط به هیچ عنوان افغان ها قرارداد صلح را نخواهند پذیرفت.
طبق گزارشات دریافتی، دخالت خودسرانه اخیر امریکایی ها در دستگیری "لطیف محسود" یکی از رهبران ارشد طالبان، مانع اصلی این فرایند شده است. به گفته منابع اگاه لطیف محسود، که مدت ها در زندان دولتی افغانستان بازداشت بود، با توافق دولت افغانستان برای کمک به فرایند صلح، حکم آزادی خود را دریافت کرد، اما هفته گذشته توسط نیروهای امریکایی در افغانستان مجدداً دستگیر شده و به زندان بگرام انتقال داده شده است.
بنا بر اعلام منبع خبری Pakistan Observer، پیام ملا عمر که تنها یک روز بعد از توافقات امنیتی دوجانبه میان مقامات افغانستان و امریکا منتشر شد، کاخ سفید را به بن بست جدیدی کشاند، چرا که از همه جهات جان کری دست خالی از افغانستان خارج شد.
در ملاقات روز جمعه، جان کری نتوانست کرزی و دولت افغان را متقاعد کند، تا پیش از انتخابات قرارداد امنیتی مربوط به بعد از سال 2014 را امضا کنند و همچنین بسته پیشنهادی را که فکر می کرد مورد توافق طالبان قرار بگیرد با واکنش تند ملا محمد عمر همراه شد.
ملا عمر در بیانیه رسمی خود ضمن رد انتخابات پیش روی کشور، اعلام کرد تا زمانی که امریکایی ها در افغانستان حضور داشته باشند هیچ توافقی با دولت صورت نخواهد گرفت و ما همچنان به جهاد خود ادامه خواهیم داد و دولت نمی تواند توطئه جدیدی را با نام انتخابات علیه مردم افغان پیش ببرد.
به گفته وی برخی از نامزدهای انتخاباتی مهره های غرب و امریکا هستند که برای رسیدن به اهداف شخصی خود و تخریب چهره اسلام مبارزه می کنند نه اهداف ملی افغانستان لذا مردم افغان نباید فریب این افراد را بخورند و در انتخابات شرکت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.