رئیس سارنوالی نظامی سرپل یک افسر پلیس را تهدید به مرگ کرد

«محمد ظاهر» آمر جنائی پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل که به شهر مزارشریف مرکز ولایت بلخ آمده است، در حاشیه یک نشست خبری گفت: رئیس سارنوالی نظامی ولایت سرپل وی را تهدید به مرگ کرده است.

به گزارش پیام آفتاب، آمر جنائی پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل می گوید: قبل از تقرری وی به حیث آمر جنایی ولسوالی گوسفندی سرپل یک پرونده تجاوز جنسی بالای یک زن در این ولسوالی وجود داشته که از سوی آمر جنائی پیشین این ولسوالی بررسی گردیده بود.
وی با بیان اینکه پرونده تجاوز بالای آن زن در زمان آمر جنائی سابق حل فصل شده بود، افزود: رئیس سارنوالی نظامی سرپل اکنون او را احضار نموده و علاوه بر اینکه از وی یک هزار (1000) دلار امریکایی رشوت خواسته نیز او را تهدید به مرگ کرده است.
محمد ظاهر افسر پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل در اواخر سال 1391 خورشیدی به عنوان آمر جنایی این ولسوالی مقرر شده است.
از سوی هم آمر جنائی پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل مدعی است که رشوت ستانی و زورگوئی از سوی مقامات بلندی پلیس سبب شده است که بیش از 10 افسران و سربازان پلیس در ولایت سرپل وظیفه شان را ترک کنند.
نامبرده تصریح کرد که از سوی مسئولان بلند پایه پلیس رفتار نادرست صورت می گیرد که برخی از افسران و سربازان این رفتار را تحمل نتوانسته و ترک وظیفه کرده اند.
با این «سخی داد حیدری» آمر امنیت پلیس ولایت سرپل در گفت‌وگو تلفنی با خبرنگار پیام آفتاب در شمال کشور شدیدآ این اظهارات را رد کرده و می گوید: محمد ظاهر متهم به خلافکاری در این ولایت می باشد.
آمر امنیت پلیس ولایت سرپل با بیان اینکه آمر جنایی پلیس ولسوالی گوسفندی خودش متهم به تخطی و خلافکاری می باشد، افزود: پرونده ای وی در سارنوالی نظامی سرپل در حال رسیدگی است.
از سوی دیگر محمد ظاهر آمر جنائی پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل ادعا دارد که موضوع رشوت ستانی و زورگوئی مقامات امنیتی را نیز به چندین ارگان حکومتی به گونه رسمی گزارش داده است.
آمر جنائی پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل از ارگانهای مربوطه می خواهد که عدالت را در کشور تأمین نماید.
محمد ظاهر آمر جنایی پلیس ولسوالی گوسفندی ولایت سرپل در سال 1360 خورشیدی از آکادمی پلیس فارغ التحصیل شده است که به گفته ای وی بیش از 30 سال در ارگانهای نظامی کشور کار کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.