کاخ سفید کانون تربیت شورشیان

باتوجه به اعتراف ژنرال های امریکایی، سیاست اشتباه کاخ سفید در افغانستان و عراق، که با افزایش کشتار غیر نظامیان همراه بود، عامل اصلی رشد و تربیت شورشیان در منطقه شده است، که اینبار سوریه و نسل آینده کشور مرکز جدید این تفکر قرار گرفته است .

به گزارش جهان اسلام به نقل از روزنامه امریکایی "نیشن"، جنگ امریکا در افغانستان و عراق و کشتار غیر نظامیان، بزرگترین عامل رشد و تربیت شورشیان در یک دهه اخیر شده است و این بزرگترین خیانت امریکا به جهانیان است که اینبار در سوریه نیز تکرار خواهد کرد و نسل شورشیان همچنان ادامه خواهد یافت.
در این گزارش آمده است که فرمانده ارشد امریکا در افغانستان، "ژنرال مک کریستال" نیز به این موضوع اعتراف کرده است که " سیاست اشتباه کاخ سفید در جنگ افغانستان، با افزایش کشتار غیر نظامیان، عامل اصلی تحلیل رفتن اعتبار امریکا در این کشور شده است و اینبار سیاستمداران قصد دارند چاله ای دیگر در سوریه برای خود ایجاد کنند."
کارشناسان امریکایی بر این باور هستند که این یک امر طبیعی می باشد که در جنگ ها، مخصوصاً جنگ های ضد شورشیان، مانند جنگ امریکا در افغانستان، کشتن یک غیر نظامی دهها شورشی بوجود خواهد آورد که این عامل باعث عدم پایان جنگ در منطقه می شود و نسل های آینده نیز همچنان درصدد انتقام خواهند بود.
بر اساس اعلام مرکز مطالعات ملی NBER ، محاسبات علوم دفاعی و نظامی نشان می دهد که، از سال 2001، ایالات متحده دهها هزار شورشی تربیت کرده و به سراسر جهان نیز این تفکرات را الحاق کرده است. در این گزارش آمده است که عامل اصلی افزایش کشتار و خونریزی ها در افغانستان، از زمان اوباما آغاز شد، که کشتار غیر نظامیان به سرعت تافزایش پیدا کرد و در نتیجه آمار شورشیان و تحریکات شورشی نیز به شدت افزایش پیدا کرد.
بر اساس اعلام منبع Marine Corps Times ، "ژنرال مک کریستال" در سال 2010 نیز این موضوع را اعلام کرده بود که کشتار هر غیر نظامی در مقابل "بیست" شورشی تولید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.