پشیمانی نهایی آمریکا از سیاستهای خود در قبال مصر

خبرگزاری "چاینا دیلی" در گزارشی با اشاره به اوضاع آشفته سیاسی مصر نوشت : سیاست های پیشین و کنونی آمریکا در مصر شکست خورده است .

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری چاینادیلی ؛ رویکرد محتاطانه دولت اوباما نسبت به مصر و بررسی های پشت پرده، برنامه هایی که در مورد کمک نظامی آمریکا به این کشور مطرح می شود بیانگر آن است که ایالات متحده به دنبال راهی برای حفظ نفوذ خود در میان حاکمان نظامی جدید مصر است.


اما تحلیل گران منطقه ای معتقدند در شرایطی که ارتش مصر تمام تمرکز خود را به پیگیری اهداف سیاست داخلی خود معطوف کرده، اهمیت چنین نفوذی کاهش یافته است. برخی از این تحلیل گران در ادامه اضافه می کنند که اگر هیچ اتفاقی هم نیافتد، این تلاش ریزبینانه دولت برای حفظ استراتژی امنیت منطقه ای قدیمی با مرکزیت مصر تنها باعث می شود ژنرال های مصری دریابند بیش از آنکه مصر به آمریکا نیاز داشته باشد، آمریکا به ارتباط با این کشور احتیاج دارد.


واشنگتن تلاش میکند قاهره را با هر حکومتی با خود همراه کند . اما این تلاش در نهایت به شکست منجر خواهد شد همانطور که الان نیز تا حدودی نشانه هایی از این شکست بروز کرده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.