آلمان، مرکز تربیوی پولیس کندز را به افغانستان واگذار کرد

"آلمان طی مراسمی مرکز تربیوی پولیس در کندز را به وزارت امور داخله افغانستان واگذار کرد.

"کلاوس- دیتر فریچه" معاون وزیر داخله آلمان  روز گذشته طی مراسمی خاص، مرکز تربیوی پولیس کندز را به وزارت امور داخله افغانستان تحویل داد.
فریچه طی سخنانی در این مراسم گفت: "نیروهای امنیتی افغانستان روز به روز در جایگاه بهتری قرار می گیرند تا بطور حرفه ای از عهده ی شرایط دشوار برآیند."
وی با بیان اینکه کمک و حمایت آلمان مداوم و همه جانبه می باشد، افزود: آلمان از سال ها پیش در کنار افغانستان قرار داشته و بعد از این نیز به مساعدت و حمایت های خویش در افغانستان ادامه می دهد."
فریچه متعهد شد که کشورش به حکومت افغانستان در راستای ایجاد پولیس ملکی که مبنی بر حاکمیت قانون عمل کرده و از اعتماد شهروندان برخوردار باشد، کمک می نماید.
در این مراسم، اولیور اوفچا، نایب سفیر آلمان در افغانستان، جنرال یارمند، معیین وزارت داخله افغانستان، داکتر اشرف غنی، رییس کمیسیون انتقال مسوولیت های امنیتی و آقای جگدلک، والی کندز حضور داشتند.
پولیس آلمان از سال ۲۰۰۲ اعم از زن و مرد به آموزش پولیس ملی افغانستان پرداخته است و هم اکنون حدود ۲۰۰ تن از پولیس آلمان در افغانستان فعالیت دارند . علاوه بر آن آلمان سالانه مبلغ ۷۰ میلیون یورو را برای آموزش، ایجاد زیرساختها و معاشات مناسب پولیس ملی افغانستان به مصرف می رساند.
گفتنی است، از سال ۲۰۱۵ به بعد حکومت فدرال آلمان سالانه به پرداخت مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو برای بازسازی پولیس ملی و اردوی ملی افغانستان متعهد شده است.
تیم پروژه پولیس آلمان از سال ۲۰۱۰ در مرکز تربیوی پولیس کندز فعالیت خود را آغاز کرد. محورهای اصلی وظایف آنها را آموزش پولیس ملی افغانستان با تدویر ۷۸ کورس آموزشی، کورس های اختصاصی چون آموزش تکنولوژی معلوماتی، تدابیر زیربنایی تشکیل می داد.
از سال ۲۰۱۰، بیش از ۴۶۰۰ تن از منسوبین پولیس ملی توسط تیم پروژه پولیس آلمان در کندز آموزش دیدند.و از نیمه سال ۲۰۱۱ گروه آموزشی هالند نیز مساعدت می نماید.
مرکز تربیوی پولیس در کندز با ظرفیت آموزشی برای ۵۲۸ تن، دومین کانون آموزشی است که تیم پروژه پولیس آلمان مسئولیت آن را به افغانستانی ها می سپارد.
در گذشته در سال ۲۰۱۲ مرکز تربیوی پولیس در فیض آباد با ظرفیت آموزشی ۸۰ تن به نیروهای افغانستان واگذار شد.
به گزارش آوا به نقل از خبرنامه  همکاری آلمان - افغانستان،قرار است در سال ۲۰۱۴ بزرگترین مرکز تربیوی در مزارشریف با ظرفیت آموزشی ۱۲۰۰ تن به نیروهای افغانستان سپرده شود.
مجموعاً تیم پروژه پولیس آلمان تا کنون در سراسر افغانستان بیش از ۵۰۰۰ تن از منسوبین پولیس ملی را آموزش داده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.