کری: تلاش می‌کنیم گروه‌های مصری را به هم نزدیک کنیم

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای اماراتی‌اش ادعا کرد واشنگتن تلاش می‌کند گروه‌های مصری را به هم نزدیک کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا که به امارات سفر کرده است پیش از دیدار با وزیر خارجه این کشور ادعا کرد آمریکا و کشورهای دیگر در تلاشند گروه‌های مصری را به هم نزدیک کنند.
 
به گزارش رویترز، جان کری گفت: «لازم است مصر به وضعیت عادی جدیدی باز گردد؛ این کشور باید ثباتش را احیا کند تا بتواند به جذب تجارت پرداخته و مردم را روانه کار کند.»
 
وی افزود: «ما و کشورهای دیگر سخت تلاش خواهیم کرد تا به منظور پیدا کردن راه حلی صلح‌آمیز که دموکراسی در این کشور را پرورش می‌دهد و حافظ حقوق همه است، گروه‌ها در مصر را به هم نزدیک کنیم.»
 
وزیر خارجه آمریکا در حالی این سخنان را ابراز کرده که روز گذشته در پاکستان با لحنی غیرمنتظره از اقدام ارتش مصر برای کنار راندن محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین این کشور از قدرت حمایت کرد.
 
وی این اقدام ارتش مصر را در راستای خواست میلیون‌ها نفر برای حفظ دموکراسی دانست و گفت که این اقدام به احیای دموکراسی در مصر منجر شده است.
 
گروه اخوان‌المسلمین امروز، جمعه (11 مرداد) انتقاد تندی از این مواضع جان کری داشت.
 
«محمد علی بشر» یکی از رهبران بلندپایه گروه اخوان المسلمین و از وزرای کابینه محمد مرسی گفت: «ما این اظهارات را کاملاً رد می‌کنیم و از شنیدن آنها بسیار مأیوس شدیم.»
 
وی به خبرگزاری رویترز گفت: «آمریکا کشوری است که دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زند و بعد چنین اظهاراتی مطرح می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.