رویترز: پیروزی بشار اسد حتمی است

"خالد یعقوب اویس" در مقاله تحلیلی جدید خود در خبرگزاری "رویترز" با اذعان به موفقیت های چشمگیر ارتش دولتی سوریه در مبارزه علیه تروریست های سوری معترف است که پیروزی قریب الوقوع نیروهای ارتش دولتی سوریه در نبرد با تروریست های سوری حتمی می باشد.

 به نقل از رویترز، تحلیلگر رویترز با اشاره به حمایت کشورمان از دولت "بشار اسد" رییس جمهور سوریه و مقاومت ارتش دولتی سوریه در مقابل تروریست های سوری می افزاید "بشار اسد" رییس جمهور سوریه با حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای جنبش "حزب الله" لبنان موفق شده تا در بسیاری از عملیات های نظامی سربلند بیرون آید. نکته دیگری نیز وجود دارد و آن اینکه اکثریت شیعیان عراق و لبنان نیز حامی دولت اسد هستند و دل در گروی وی دارند."


نویسنده مقاله با اذعان به پیروزی ارتش دولتی سوریه در منطقه "قصیر" افزوده است "در قصیر نیروهای جنبش "حزب الله لبنان و هواداران اسد و نیروهای ارتش دولتی سوریه طی دو ماه توانستند جدی ترین عملیات را علیه تروریست های سوری انجام دهند و آن منطقه را از وجود آنان پاکسازی نمایند. تروریست ها در شهر "حمص" و جنوب سوریه در حومه دمشق شکست سنگینی را متحمل شدند. آنان تحت حمایت گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" از گروههای تروریستی ای هستند که تحت حمایت کشورهای غربی قرار دارد اما در نهایت در محاصره نیروهای ارتش دولتی سوریه قرار گرفته و شکست سنگینی را متحمل شدند. پیروزی نیروهای دولتی سوریه در قصیر موفقیتی چشمگیر برای ارتش آن کشور بود. بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده اند که با کاهش تایر و نفوذ عربستان سعودی در سوریه این دولت آمریکاست که اکنون نقش اصلی در حمایت از تروریست های سوری را ایفا می کند."


نویسنده در ادامه پیروزی اسد در نبرد علیه تروریست های سوری را بسیار محتمل می داند و در این باره می افزاید "در صورتیکه اسد موفق شود کنترل حمص را کاملا در اختیار گیرد، کنترل دمشق را حفظ کند و مناطقی چون "قابون" را نیز از تروریست های سوری بازپس گیرد کنترل کامل بر کل سوریه را بدست اورده است. "اندرو تریل" استاد امور امنیت ملی دانشکده جنگ نیروهای مسلح آمریکا معتقد است که اسد در جنگ با تروریست های سوری پیروز میدان خواهد بود و در قدرت باقی خواهد ماند."


نویسنده در انتها گزارش خود را با اشاره به اذعان یکی از تروریست های سوری به موفقیت ارتش دولتی سوریه به پایان می برد و در این باره می افزاید "یکی از تروریست های سوری می گوید که به یاد داشته باشید اسد با نیروهایی وفادار به جنگ با تروریست های سوریه امده است و در صورتیکه سلاح های پیشرفته تری از سوی کشورهای عربی و غربی در اختیار تروریست های سوری قرار نگیرد شکست انان حتمی خواهد بود."

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.